Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.04.2010 21:40 - Четвъртък преди Великден
Автор: gor Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2254 Коментари: 7 Гласове:
18

Последна промяна: 02.04.2010 06:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Имах уговорена среща със семейство клошари. Те са мъж и жена, които заедно обикалят контейнерите и превозват трофеите си с една детска количка. Виждал съм ги и преди. Нисички, слабички и чернички. Но не са мръсни, а по-скоро облечени с чисти, но стари дрехи.
Още в девет без десет погледнах през прозореца. Те чакаха до контейнерите - мълчаливи и неподвижни. Като хора, които са си казали всичко и вече пестят думите си.
Слязох при тях. Зарадваха ми се искрено и отдалеч ми махнаха. После вкараха количката в дворчето, защото се опасяваха, че други клошари могат да я откраднат. Качиха се след мен по дървените стълби. По навик направих път на дамата да влезе преди мен. Но тя се възпротиви. Съпругът вървеше две стъпала отзад. Влязох. Женицата събу обувките си и влезе едва ли не на пръсти.
Заведох ги в кухнята.
- Ето, това е хладилникът. Но защо не повикахте някой съсед да ви помага...  Дали ще можете да го носите?
Изправени до стария хладилник, те бяха само малко по-високи от него. Аз извадих скарите и всичко, което можеше да се отдели. На вратата се показа моята стара и болна майка.
Клошарят я видя, усмихна й се и каза:
- О, бабичка... Здрасти, бабичко, как си?
Майка ми отвърна:
- Ох, жива съм, ама не мога да ходя. Искам да ви дам една стара дреха. Ще я вземете ли?
- Ще я вземем, бабичко, ще я вземем...
Подхванаха хладилника. Мъжът се обръщаше към жена си с "майко" - хайде,майко, дръж по-здраво.... Внимавай, майко, на стъпалата...
Аз помъкнах извадените части и чука, с който трябваше да отворя двойната външна врата. Носеха товара си внимателно, като се стараеха да не одраскат стените на стълбището.  На едно място жената каза "почивка" и те поспряха, оставили хладилника на площадката. Мъжът я гледаше съчувствено и изчака, докато тя каза "хайде". Аз разтворих широко двойната врата, те преминаха и стигнаха до тротоара. Там подредиха най-отдолу извадените части, сложиха и дрехата, която им даде майка ми, и поставиха хладилника така, че да стърчи еднакво от двете страни на малката количка.
- Много ти благодарим, батко! - каза малкият мъж с такъв тон, че аз не се усъмних в неговата искреност.
- Айде, жив да си, господине! - додаде жената.
И те подкараха бавно и внимателно детската си количка с моя стар хладилник "Мраз". Аз погледах след тях, после се върнах обратно вкъщи.
Четвъртък преди Великден.

Иван Вълев


Тагове:   великден,   четвъртък,


Гласувай:
18



1. erato7 - Хубави са твоите разкази, gor! Живи ...
01.04.2010 22:00
Хубави са твоите разкази, gor! Живи и вълнуващи са!
цитирай
2. gor - Благодаря, Ерато7 :)
01.04.2010 22:07
Описвам вярно каквото виждам, а ако то е вълнуващо, заслугата е на живота. :)
цитирай
3. nadagr - Заслугата на живота е,
01.04.2010 22:50
че е вълнуващ.
Красив разказ, прост и красив!
цитирай
4. tili - Да, няма по-богат извор
02.04.2010 03:19
на истории от живота. Важно е с какво око ги виждаш и с каква душа ги разказваш.
Весели празници, gor!!!
цитирай
5. valben - Прекрасен разказ, gor!
02.04.2010 07:11
Простичък, но трогателен и истински.
цитирай
6. veninski - И на мен ми хареса, приятелю. Чисти и ...
03.04.2010 07:53
И на мен ми хареса, приятелю. Чисти и светли празници!

Поздрави от Родопите!
цитирай
7. lubara - Поздрави, gor !
28.04.2010 18:00
Поздрави за това, че пишеш за клошарите. Аз имам също за тях.
http://lubara.blog.bg/izkustvo/2010/02/18/sreshtal-sym-i-shtastlivi-kloshari-razkaz.495982
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gor
Категория: Изкуство
Прочетен: 1905334
Постинги: 678
Коментари: 3016
Гласове: 17069
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031