Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.01.2011 10:35 - Светът не е удобно място
Автор: gor Категория: Поезия   
Прочетен: 3498 Коментари: 9 Гласове:
12


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Светът не е удобно място за живеене,
но няма друг - поне на близките планети.
И кралските пингвини гледат ужасени
как някой дърпа чергата им под нозете.
Озонът изтънява, слънцето ни жари.
Доставят нефт и газ под звуци на фанфари...
За всеки нефтен кладенец война се води,
шахматната дъска  - от шмекер наредена.
Отравят се морета, местят се народи.
С измама днес човечността е победена
и курсът й на борсата тъй бързо пада,
че трийсет сребърника тук са нищо.
За грош продават порт и автострада,
за цент харизват бащино огнище,
за два пласират лунната пътека...
Децата ни къде ще емигрират?
Светът не е удобно място за човека!

Иван Вълев




Гласувай:
12



Следващ постинг
Предишен постинг

1. galenav - Това е темата!
27.01.2011 10:43
И поезията е това. И прозата.

За грош продават порт и автострада,
за цент харизват бащино огнище
!!!
цитирай
2. marcusjunius - Гор - Уважавам разочарован...
27.01.2011 10:47
Гор -

Уважавам разочарованието ти. Аз обаче лично съм поддръжник на философската школа на Лайбниц, според която "това е най-добрият от всички светове". Просто трябва да го искаме. Поздрави, приятелю.
цитирай
3. gor - marcusjunius
27.01.2011 11:03
marcusjunius написа:
Гор -

Уважавам разочарованието ти. Аз обаче лично съм поддръжник на философската школа на Лайбниц, според която "това е най-добрият от всички светове". Просто трябва да го искаме. Поздрави, приятелю.


Eх, и аз уважавем и теб, и Лайбниц. Но припомни ми през кой век е живял философът. Освен това поезията и науката (в случая философията) се различават.
цитирай
4. marcusjunius - Но разбира се! :) Аз написах коме...
27.01.2011 11:09
Но разбира се! :) Аз написах коментар по две причини - 1) текстът ми хареса и 2) наведе ме на размисли за собствената ми позиция по въпроса, който третира.

А какво по хубаво от това за един стих - да те накара да се замислиш...
цитирай
5. marcusjunius - А и Лайбниц не е ограничен от епохата ...
27.01.2011 11:13
А и Лайбниц не е ограничен от епохата си. Той всъщност пише:

Embracing infinite possibility in the single act of his mind, he settles his will with intuitive immediacy upon the best.

Обгръщайки безкрайнотостта като възможност за сътворение в един единствен акт на своя разум, той [Бог] осъществява волята си с интуитивна незабавност, като създава най-доброто.

ПП Извинявай, ако досаждам. Няма повече :)
цитирай
6. petgen - Ееее, много песимистично, gor:...
27.01.2011 12:32
Ееее, много песимистично, gor:(
Изходът къде е все пак, да мрем ли...
цитирай
7. gor - petgen
27.01.2011 13:28
petgen написа:
Ееее, много песимистично, gor:(
Изходът къде е все пак, да мрем ли...


Къде пише, че трябва да има изход? И дядо ми, и баща ми си отидоха, без да видят изход. Не е песимистично, а реалистично. Да бях написал накрая: Септември ще бъде май! Ще бъде! :) Ама съм Тома Неверни... Пък и това вече е написано...
цитирай
8. mitkolrus - За изхода...
27.01.2011 19:31
Някъде прочетох наскоро, че и смъртта е изход... Така че безизходно положение няма. А и пак наскоро се говореше, че е открита далечна планета с условия близки до земните - за живот - значи има надежда!
цитирай
9. gor - mitkolrus
27.01.2011 20:32
mitkolrus написа:
Някъде прочетох наскоро, че и смъртта е изход... Така че безизходно положение няма. А и пак наскоро се говореше, че е открита далечна планета с условия близки до земните - за живот - значи има надежда!

Ей това се казва оптимизъм! :)
Само трябва да внимаваме кой се качва на ракетата. Иначе ще пренесем всичко лошо на онази девствена планета...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gor
Категория: Изкуство
Прочетен: 1909013
Постинги: 678
Коментари: 3016
Гласове: 17076
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930