Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.03.2013 22:14 - Нито часовник, нито календар
Автор: gor Категория: Изкуство   
Прочетен: 5095 Коментари: 4 Гласове:
17


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Забравен ключ в джоба на старото ми сако, с което бях някога във Варшава. Какво отключваше този ключ? Подземието на нашия културен център. Няколко крачки по стъпалата надолу и се озовавам пред вратата на мазето. Дали не са сменили бравата след толкова години? Не, ключът отвори лесно. Застоял въздух, прах, паяжини... И купища книги между бюстове и портрети. "Кой е там?" - чувам ръждясал глас и веднага след това ме заслепява ярка светлина на джобен прожектор. "О, вие ли сте, другарю директор?" Този глас ми е познат - домакинът, верен, точен, изпълнителен. Беше изпратен да подслушва и следи. "Какво правите тук? След толкова години!" Светват лампите и в бледата им светлина виждам лицето на старец, прашасало, посиняло... А от косите му се спускат паяжини. "Пазя имуществото. Всичко това ми се води по списък и по документи." Всичко това: бюст на Георги Димитров, бюст на Ленин, потрети на Тодор Живков и Гриша Филипов, портрети на Брежнев, Черненко и Андропов, камара от трудовете на Т. Ж. под редакцията на М. Б., по-малка купчинка от "Малая Земля" на Леонид Илич... Луксозни издания. Още: грамофонни плочи на "Балкантон", троянска керамика, червени покривки от типа "Балкантурист", папки с надпис "Дело"... Течение на вестник "Работническо дело", подвързано... Брошури в защита на Сергей Антонов, брошури за оправдаване на "възродителния процес"... Всичко това се води по документи на домакина и той си го охранява."Знаете ли коя година сме сега, другарю...?"Забравил съм името му."Не мога да зная, другарю директор. Аз съм командирован от Съответното място. Тук няма нито часовник, нито календар. А прозорците са замрежени."

Прииска ми се да окача на врата му някакъв орден, нещо като "Кирил и Методий" с огърлие. Нещо като "Гюро Михайлов" първа степен. Протегнах ръце, но домакинът отскочи към тавана и изчезна... А аз се събудих.

Иван Вълев


Тагове:   орден,   ключ,


Гласувай:
20



1. elineli - Безброй
23.03.2013 10:22
хора останали в миналото (ни), има Големи Гор. Съзнанието ни ги държи там, от носталгия ли, от що ли ...
цитирай
2. blogerka - провокирахте
23.03.2013 13:06
ме за този коментар! "Другарите" (предателите) са си пак същите даже и ново движение направиха (м.кунева).Дано само народа не заспи пак! И дано професора излезе прав,че сега яко ще се издънат на изборите! ( ako по някакъв начин не стане София излиза на улиците!!!!)
цитирай
3. lubara - Поздрави, gor!
23.03.2013 15:29
Да, брат ми обича да казва : " За миналото само си мислим, че е отминало. "
цитирай
4. pvdaskalov - Моето скромно мнение...
27.03.2013 21:33
Има поетични произведения, към които бих прибавил и късите разкази. От тях не можеш да отнемеш ни-и-що! И да добавиш - няма какво... Аз съм сигурен, че авторът е написал своя постинг на един дъх, сякаш е стих, сякаш е изповед, сякаш наистина е един сън, един нелеп сън.
Ще добавя, че ми е особено приятно, дето Еlineli се обръща към автора с "Големи Гор"... Това много го задължава и нека бъде жив и здрав, за да продължи да оправдава високата оценка.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gor
Категория: Изкуство
Прочетен: 1914644
Постинги: 678
Коментари: 3016
Гласове: 17077
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930