Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.01.2010 08:39 - Вегетарианец (Из романа "Скритата градина")
Автор: gor Категория: Изкуство   
Прочетен: 1282 Коментари: 0 Гласове:
0



Биволицата се подхлъзна и си счупи левия заден крак. Беше още млада, с голямо бяло петно на челото. Обикаляхме с баба зеленчуковите градини да берем трева. А ядеше куцият му дявол, ядеше много, ненаситно. Носехме по два чувала всеки ден.
- Дайте на касапите да я заколят - съветваше дядо Стоян.
И други хора все това повтаряха на баба. Но тя не искаше да ги послуша. Аз също бях на нейната страна.
У дома никога не миришеше на месо. В нашия двор не се колеше ни агне, ни кокошка... Баба се отнасяше към животните като към същества от нашето семейство - приказваше си с тях, упрекваше ги за пакостите или ги галеше, когато бе доволна.
- Присмиват ми се, бабо. Викат ми вегетарианец...
- Не им обръщай внимание, чедо. И животните са различни: вълците ядат месо, но мечките, катеричките и много други се хранят с мед и плодове, с треви и орехи. И Лев Толстой е бил вегетарианец.
За първи път чух това странно име, но ми подейства много убедително. Това, че мечките и катеричките не ядат месо, както и да е, но щом човек с такова име се е хранел само с плодове... Пък и струваше ми се естествено, нормално да не се яде месо - та нали преди това е имало агънце, козленце, то е расло дълго време, подскачало е радостно напролет...
В съседно село беше се прочул майстор на счупено, чекръкчия. Докараха го с бричка, която бе запълнил с огромното си тяло. Не бях виждал толкова дебел човек. Трима млади мъже му помогнаха да слезе от бричката, а тя подскочи нагоре, щом се освободи от тежестта му. Лицето му беше кръгло, погледът - добър и някак тъжен. Погледна и към мене, каза: "Не бой се, юнак, ще го оправим крачето на малачката." И седна под черницата. И почна да командва: доведете! дайте! дръжте! изпънете! да не мърда! Постави на болния крак дъсчици - носеше си ги в торбичка - пристегна ги с въженце, даде наставления на баба и тримата мъжаги го върнаха в бричката, която пак се сви надолу.
Замина си чекръкчията, а ние зачакахме белоглавата биволица да оздравее. Седем месеца я чакахме да стъпи и на превързания си крак. И носехме чувалите с трева...

Иван Вълев


Тагове:   вегетарианец,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gor
Категория: Изкуство
Прочетен: 1915284
Постинги: 678
Коментари: 3016
Гласове: 17077
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930