Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.01.2009 10:33 - ИМА ТАКЪВ ПИСАТЕЛ
Автор: gor Категория: Изкуство   
Прочетен: 1485 Коментари: 4 Гласове:
0



   Когато ме представяше в Ямбол, Любомир Котев каза: "Когато за пръв път прочетох стихове от Иван Вълев в периодиката, аз си казах: има такъв поет." Той си имал такъв лаф, с който си отбелязвал в паметта авторите, признати от него.
И моят нов познат ми подари книгата си "Питомни разкази". Признавам: не знаех, че има такъв прозаик. Други имена в Ямбол бяха по-нашумели и привличаха вниманието на публиката...
  Не прочетох книгата веднага. Само си повтарях наум следната истинска случка. Малкият син на моя приятел Георги Марковски, Борко, на плажа във Варна един ден ме среща много възбуден и ми повтаря няколко пъти въпроса: "Чичо Иване, и какво ще стане сега? Какво ще стане, чичо Иване?" "Защо бе, Борко, какво има да става?" "Ами тук, в писателската станция, има един Георги Мишев. Нали така? А довечера щял да пристигне от Ямбол Котев...  Хи-хи-хи... Представяш ли си, чичо Иване? Каква гоненица ще има по стаите и между храстите! Хи-хи-хи!" Заразен от смешката на Борко, аз подех темата: "Ти остави, ами ей оня там е Николай Заяков, а утре ако пристигне Найден Вълчев? Представяш ли си, Борко?" "Малеей, Котев срещу Мишев! Малеей, Вълчев срещу Заяков!" И Борко се разцвили от възторг.
   Оттогава минаха много години. Знаех, че в Ямбол има Котев, но все не стигах до негова книга. И сега прочетох неговите "Питомни разкази". Четях ги с удоволствие, с наслада, с каквато отдавна не бях чел българска проза. Сладкодумен, остроумен, наблюдателен... Познава народния живот отблизо и издълбоко. Изящно чувство за хумор. Смесва сериозните проблеми с шегата. Разбира незавидното положение на своите днешни селски "чичовци". Да, има нещо от Вазовото  вдъхновение и то именно в най-доброто му творение - "Чичовци". Но има и от добродушния хумор на Чудомир. Смешното и тъжното се сплитат в трагикомичното откровение за нашия живот сега, в началото на 21 век, в който всъщност живеят хора със слабости от миналите векове. Едновременно българи, но и универсални човешки типове.
И затваряйки книгата на Котев, аз си казах: "Да, има такъв писател!"


Тагове:   писател,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. martiniki - Виж ти, виж ти...
12.01.2009 15:14
и аз не бях чувала за Любомир Котев, отбелязвам си - има такъв писател.
Хубава история!
цитирай
2. vitaniya - ...
12.01.2009 20:11
замислих се колко ли автори, които си заслужават да бъдат прочетени не знаем ...
цитирай
3. gor - martiniki, vitaniya
13.01.2009 05:02
Не е възможно човек да прочете всичко. Но понякога посвещаваме време на рекламираните автори. Всички се втурват да четат един писател... като за последно. Смята се за престижно да си чел писателя Х. А че не си чел писателя У... е нормално. Нали никой от компанията не го е чел? Така си уеднаквяваме вкусовете, унифицираме се като читатели. А истината е, че трябва да откриваме СВОИТЕ писатели - тези, които на НАС ни харесват. Нищо че на фризьорката или на таксиджията те не се харесват... :)
цитирай
4. martiniki - Така е,
13.01.2009 10:03
установявам напоследък колко трудно се оказва да прочета книгите, с които буквално съм се затрупала и съм започнала всяка от тях с голям ентусиазъм...Засега печели "Пупаво време" на Радичков, защото последния месец я нося в чантата и всяка свободна минута използвам да я разгърна. Удоволствие. Чисто.

Явно това е начин да чета активно, ще я заменя с друга скоро, въпреки, че не ми се оставя.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gor
Категория: Изкуство
Прочетен: 1905144
Постинги: 678
Коментари: 3016
Гласове: 17069
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031