Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.11.2008 22:18 - КРЪГ И ПАРАБОЛА
Автор: gor Категория: Изкуство   
Прочетен: 668 Коментари: 1 Гласове:
0



Откъси от новелата, публикувана през 1968 г.

   Защо е това тъжно обръщение? "Приятелю, приятелю!" Тя никога няма да се зарадва на нашата обич. Объркана е. Гледа сложно на живота. За нея това е "жажда за близост на двама самотници". Майка й и баща й са се скарали. За първи път, според нея. Тя трябвало да утешава малките си сестри. Баща й искал тя да следва икономика във Варна. Пак това тъжно обръщение:  "Приятелю, приятелю!" В техния стар сенчест двор с изтъркани каменни плочи има една постоянна, сякаш наследствена тъга. Високи зидове отвсякъде, кована порта... Планината е надвесена над къщата с широки стрехи. В двора винаги са тичали много деца. Под ореха са ставали семейните празници, тачели са се българските традиции.
   Но тя скоро ще идва. Само за два дни, но все пак...
   В края на листа има малко петно - като от капка. Дали е плакала? Тя лесно се разплаква. Когато я прегърнах за първи път и треперех от сладка момчешка треска, тя посрещна ръцете ми спокойно, но по врата ми, по лицето ми заваля топъл дъжд. Изплаших се тогава. Помислих, че съм я обидил. Отдръпнах се от нея и се облегнах на каменната стена. Но тя дойде: "Защо избяга?" - И започна да ме целува с мокри топли устни.
   Светла. Да, косите й са светли. Като името й. Но сенчести орехи има в очите й и някаква планинска тишина. Тъмна ми е още тази Светла...
   За щастието не са нужни връзки и привилегии. Ще ни приемат да следваме само защото имаме хубави дипломи, а и приемните изпити сигурно ще издържим добре.
   Господи, запази ни само тази млада първа обич, не ни прави студени, не ни запращай в противоположни посоки, където гласовете ни ще потънат в праха на дългите пътища. Ето, пак идва раздавачът и аз, неприет в аудиториите на университета, влизам в таванската стаичка  - ще чета отново писмо от Светла.

   Продължението зависи от степента на читателския интерес...  image


Тагове:   Кръг,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bla - Очакваме писмото :)
20.11.2008 09:52
Очакваме писмото :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gor
Категория: Изкуство
Прочетен: 1905318
Постинги: 678
Коментари: 3016
Гласове: 17069
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031