Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.08.2008 13:40 - СКРИТАТА ГРАДИНА (откъси)
Автор: gor Категория: Изкуство   
Прочетен: 823 Коментари: 0 Гласове:
0



 

Една вечер, когато автобусът щеше да се връща в града, ми хрумна внезапно, че ако се покатеря на стълбичката отзад, мога да стигна дотам. Ще се държа здраво, няма да падна. В този момент шофьорът запали двигателя. Нямах време за мислене - улових се за стълбичката и скочих на долното стъпало. Пътниците бяха слезли, рейсът - празен. Отзад се вдигаше облак прах, а и здрачът вече се сгъстяваше - никой не ме виждаше. През селото автобусът се движеше бавно и аз си казах: никак не е трудно. Но докато помисля какво ще правя и къде ще отида, когато сляза в Пловдив, шофьорът увеличи скоростта и колата заподскача над дупките по шосето. Започнах да кашлям от праха и пушека. И ето го завоя: ако ще слизам, сега е моментът... Иначе ще се озова сам в големия и страшен град. Не знам откъде бях чувал израза "Да бъдеш или да не бъдеш". И започнах да си го повтарям, като го промених горе-долу така: Да скочиш или да не скочиш от стълбата на този раздрънкан автобус? Ако не скочиш, ще попаднеш гладен и без дрехи в Пловдив. Ако пък скочиш, ще си разбиеш колената и утре ще те подиграват всички бъдещи циркови акробати и кандидат-нахимовци. А колата вече излиза от завоя и димът от ауспуха става гъст и черен. Скоростта нараства. Страшен недостиг на време. Да беше спрял за малко, о, гърбав автобус, та да си помисля...

Тогава не предполагах, че така ще ми се случва често през целия живот: да се уловя лекомислено за нещо, без да съм наясно с крайната цел. Понякога скачах навреме, но в повечето случаи продължавах неудобното пътуване, докато превозното средство спреше само и аз се озовях в чуждо и враждебно място. А връщането оттам беше трудно...

Скочих.

Към превързания палец на ръката се прибавиха и лепенки на коленете и дясната буза.



Тагове:   градина,   Откъси,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: gor
Категория: Изкуство
Прочетен: 1905032
Постинги: 678
Коментари: 3016
Гласове: 17069
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031