Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.07.2008 11:36 - СКРИТАТА ГРАДИНА (откъси от романа)
Автор: gor Категория: Изкуство   
Прочетен: 1123 Коментари: 3 Гласове:
0



 

Веднъж се покатерих сам в короната на ябълката, за да си откъсна най-узрелия и сочен плод. Клоните бяха сиви, гладки и румените плодове миришеха замайващо като очакването за живот. Дълго се колебаех и избирах: ябълките бяха една от друга по-красиви, въпреки че бяха дребни. Изядох няколко, а други пъхнах в пазвата, на голо, усещах гладката им хладина по нежната си кожа. Струваше ми се, че тя, ябълката, ме обича, че дървото ми се радва. И започнах да целувам плодовете, които щяха да останат на мястото си необрани. За първи път изпитах страх и обич неразделно.

И тогава изведнъж се чу жужене над пчелина, откъм навеса с турски керемиди се понесе тъмен облак. Като менеше плътността си, очертанията си, той се понесе из градината от едно дърво към друго. Завъртя се и край ябълката, но се върна, извиси се, отправи се на север, а мене ме облъхна мирис на мед и восък. Виждал бях роене на пчелите, но тогава роякът беше облепил изсъхнал клон на слива. Сега за първи път видях как този облак от пчели лети и търси своя нова стряха.

Спуснах се по гладкия ствол на ябълката и изтичах да потърся баба.

Тя тъкмо лееше куршум на някоя си Станка от горния край на селото. Като чу, че викам: "Рояк, бабо, рояк!", набързо отпрати момата, рече й: "Ако не ти мине, пак ела!" и се закачули с мрежата, която предпазваше лицето от пчелите. Сложи въглени в пушилката, напълни я със сухи биволски лайна и ми я подаде: "На, раздухвай, пък аз да потърся празен кошер."

Отидохме до пчелина и аз посочих накъде се бе изнесъл роякът. Баба отмести два-три снопа царевична шума, облегнати на плътната дъсчена стена зад кошерите, и аз за първи път видях вратичка между нашата градина и онова пространство, ненаселено от нищо.

Изскърцаха ръждясалите панти, разкъсаха се паячните мрежи и пред очите ми се отвори гледка: розова поляна с детелина, кладенец сред нея, откъм рекичката - жив плет, два високи кипариса в най-ниското, а по средата на поляната - старо, много старо крушево дърво.



Тагове:   градина,   Откъси,


Гласувай:
0



1. martiniki - :)
31.07.2008 14:08
Вълшебен свят. Вчера бях на едно такова място със позлатени паяжинни мрежи.Замрял, жужащ следобед и въздух, който ухае на мед! Така сладко, изумително просто!
Грозде брах - първото за тази година. Около изкълваните , до зрънце изядени от косерите чепки беше попил този мирис на мед, като ехо от гроздето
цитирай
2. gor - martiniki
31.07.2008 17:00
Ти си живееш красиво и близо до природата! Браво! :))
цитирай
3. martiniki - така се случи
31.07.2008 20:50
и с времето установявам, че нямам нищо против :)
дори само заради този сладък запах на мед вчера си струва да потърпиш жегата и осите, мравките и другите там разни придружаващи екстри ;)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gor
Категория: Изкуство
Прочетен: 1905349
Постинги: 678
Коментари: 3016
Гласове: 17069
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031