Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.01.2008 10:33 - ОРТАМЕЗАР БЛУС
Автор: gor Категория: Изкуство   
Прочетен: 1046 Коментари: 1 Гласове:
0

Последна промяна: 17.01.2008 10:35



Ортамезар беше стар площад в Пловдив - между Старата турска баня и Дома на младоженците. Там беше центърът на еврейската махала.

Понякога ми се иска да наруша собствените си норми и да напиша нещо по друг начин, непознат и неприсъщ за мен. Някои наричат това "експеримент". Мисля, че тази дума е претенциозна. Чак пък експеримент... По-скоро ми се играе нова игра. Играта също е някакво творчество.
Тананикайки си, като в банята, без никакво желание да се харесам на някого,
а само ей така, за добро настроение - веднъж, отдавна, написах следния

ОРТАМЕЗАР БЛУС

Пристигнах с автобус - зелена костенурка с надпис бял СОАТ СОАТ

О блус! О блус! О блус! На калдъръмен стар площад
пристигнах сам пристигнах сам и много много млад

Огледах се: старинна турска баня хамали и файтони кръчма ВОЛГА
и купол кръгъл купол кръгъл на оня ъгъл - синагога

О блус! О блус! О блус! Мирише тука на симид на пуканки и на симид
а там пред кръчмата говорят на един език арменски? или пък иврит?

Площадът прашен ех!! площадът непреметен пожълтял и стар
наричаше се как? наричаше се май - кажете как - ОРТАМЕЗАР

О блус! О блус! О блус! Пристигнах аз в четвъртък на пазар
но се захласнах по сергийките - на кой - ОРТАМЕЗАР

Останаха ми непродадени яйцата кошницата със яйцата
та ги раздадох и харизах - на кого ли - на децата

О блус! О блус! О блус! Пазарен блус в четвъртък блус
до гърбав автобус и мляс! и хрус! - ОРТАМЕЗАР БЛУС

Остана без яйца обаче едно момиченце сираче
едно момиченце на име Стела - Стела? - Стела!

Недей така де хайде пък сега не ми плачи глупаче
ще дойда пак ще дойда пак - кога? - в неделя

О блус! О блус! О блус! ще хвана тоз последен автобус
със надипс бял СОАТ СОАТ СОАТ

и ще оставя този град и неговия стар площад и Стела
о блус! о блус! о блус! ОРТАМЕЗАР БЛУС


Поиграх си на воля с думите, както човек си играе с котенце или кученце в гората, в парка, където никой не го гледа, никой не го упреква, дори никой не му обръща внимание. И какво се получи? Получи се автентичен спомен за първото ми идване в Пловдив. И хич не ме е еня, че някой си мастит критик ще ме захапе. Не съм го писал аз за него. За себе си съм го написал.



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. marcusjunius - Добро е. Направо чувам Камен Кацата ...
17.01.2008 16:03
Добро е. Направо чувам Камен Кацата да го изпява :-) Поздрави
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gor
Категория: Изкуство
Прочетен: 1908876
Постинги: 678
Коментари: 3016
Гласове: 17076
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930